Burger w diecie? Czemu nie!

Wywodzące się z Ameryki burgery na stałe zagościły w naszym menu. Te pożywne, smakowite i sycące kanapki, często niestety są uważane za niezdrowe i tuczące. Nic bardziej mylnego!

Burger to już nie tylko kanapka z mięsem wołowym. Coraz częściej sięgamy po inne odmiany klasycznej wersji, np. z kurczakiem, indykiem, rybą, które podane ze świeżymi bądź grillowanymi warzywami, lekkim dresingiem i surówką, stanowią smakowitą alternatywę dla wersji klasycznej. Dostarczają nam składników odżywczych, witamin, kwasów omega-3, są sycące, a niekonwencjonalne kombinacje składników zapewniają nowe doznania smakowe. Burger z kotletem z soczewicy lub serem camembert jest pyszną propozycją dla wegetarian oraz zwolenników zdrowego żywienia.

W myśl porzekadła „jesteś tym, co jesz” zwracajmy uwagę na jakość i świeżość produktów, z których przygotowywane są nasze potrawy. To niezwykle ważne dla naszego zdrowia. Dobrej jakości wołowina zawiera łatwo przyswajalne żelazo, cynk, fosfor oraz białko, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Ponadto, wraz z mięsem, dostarczamy sobie witaminy z grupy B, przede wszystkim witaminę B12, która podnosi odporność na stres, zapobiega anemii, wspomaga właściwe działanie układu krwionośnego i pokarmowego.

Burgera można przygotować również samodzielnie w domu. Jeśli jednak dbamy o linię i zależy nam, aby nasza wersja legendarnej kanapki była fit, powinniśmy zastosować się do kilku zasad:
  • Wybierajmy mięso o niskiej zawartości tłuszczu, najlepiej drób i ryby.
  • Obróbka cieplna mięsa powinna odbywać się na patelni grillowej. Bez użycia tłuszczu!
  • Wieloziarniste pieczywo z powodzeniem zastąpi nam pszenne, a dodatkowo będzie doskonałym źródłem błonnika i węglowodanów złożonych.
  • „Odchudzajmy sosy”! Zamieńmy kaloryczny majonez na jogurt. Sos pozostanie gęsty i smaczny, ale będzie zdecydowanie „lżejszy”.
  • Zadbajmy o to, aby w naszym burgerze znalazło się dużo świeżych warzyw.
  • Zwolennicy sera powinni wybierać ser kozi, który zawiera mniej kalorii niż te powszechnie używane.
  • Spróbujmy przygotować wegetariańską wersję burgera. Soczewica czy grillowane warzywa stanowią doskonałą alternatywę dla mięsa.

Pamiętajmy, że rozsądek jest najlepszym przyjacielem naszego zdrowia, dlatego jako dodatki do burgera wybierajmy pieczone warzywa, surówki, i lekkie sałatki. Inspiracją dla Waszych kulinarnych eksperymentów z burgerami mogą być dania, których możecie spróbować w naszych restauracjach. Smaczne i pożywne z pewnością dostarczą nowych doznań smakowych oraz udowodnią, że burgery nie muszą być tylko grzeszną przyjemnością.

62537_1051044818279174_2312278412439853492_n

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *