Jak ograniczyć cukier w diecie?

Spożycie zbyt dużej ilości cukru przyczynia się do otyłości oraz chorób układu krążenia. Każdego dnia dostarczamy swojemu organizmowi wiele pustych kalorii. Jak ograniczyć cukier? Przeczytajcie nasze porady!

1. Pijecie kawę lub herbatę? Jeśli do tej pory do ulubionego napoju wsypywaliście cukier, spróbujcie zmienić to przyzwyczajenie! Dobrej jakości herbaty owocowe lub zielona herbata nie wymagają słodzenia. Starajcie się wybierać dobrej jakości herbaty z kawałkami owoców, zieloną herbatę oraz kawy o bogatym aromacie.

2. Unikajcie spożywania napojów słodzonych, które dodatkowo zawierają substancje konserwujące oraz puste kalorie. Zamiast wody smakowej, do butelki z wodą mineralną wyciśnijcie sok z limonki lub pomarańczy, które zawierają flawonoidy korzystnie wpływające na zdrowie.

3. Wiele osób decyduje się na ograniczenie cukru zastępując go słodzikami. Tak naprawdę jest to droga donikąd. Słodycze i napoje w wersji “light” czy “zero” mogą być dla naszego organizmu niezwykle szkodliwe. Najczęściej stosowane syntetyczne substancje słodzące to aspartam (E951), acesulfam-K, cyklaminian sodu i potasu, neotam, sacharyna, sacharynian sodu i potasu, sukraloza – warto czytać etykiety, by skutecznie ich unikać. Nie dość, że niezdrowe, to jeszcze zwiększają nasza ochotę na słodycze.

4. Owoce i warzywa są źródłem cukrów. Ale oprócz tego również wielu witamin, soli mineralnych, błonnika, antyoksydantów i co najważniejsze, są smaczne! Jedząc je codziennie dostarczymy organizmowi naturalnego cukru i łatwiej zrezygnujemy z podjadania słodyczy. Mając pod ręką owocową przegryzkę, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo sięgnięcia po czekoladę czy batonika.

5. Zdrowe odżywianie zaczyna się przy sklepowej półce. Zaopatrzcie się w zdrowe przekąski, takie jak: warzywa, owoce, orzechy, suszone owoce czy gorzką czekoladę.

6. Jakikolwiek trening czy aktywność fizyczna mimowolnie zachęca nas do bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Po treningu mamy poczucie dobrze wykonanej pracy i rzadko kiedy chcemy marnować jej efekty sięgając po niezdrowe słodycze.

7. Wiele osób ma problem z podjadaniem w stresujących sytuacjach. Są to momenty, gdy napada nas nagła i trudna do opanowania ochota na coś słodkiego. Najlepszym pomysłem jest wtedy szukanie sposobu na rozluźnienie. Pomóc może kilka głębokich oddechów czy szklanka ciepłej wody z cytryną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *