Postaw na ryby!

Jeśli często zastanawiasz się nad tym, co wybrać na obiad, przypomnij sobie, że ryby zawierają kwasy omega-3, którym uczeni przypisują cudowne właściwości. W rybach jest siła i wiele dobra! Potrzebujesz twardych dowodów? Oto one!

  1. Chronią układ krążenia
Zawarte w rybach kwasy omega-3 obniżają poziom złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi, dzięki czemu zmniejszają ryzyko rozwoju miażdżycy. Najwięcej dobroczynnych kwasów omega-3 znajdziemy w tłustych rybach morskich – np. popularnych w Polsce makreli, śledziu czy łososiu.

  1. Korzystnie wpływają na wzrok
Uczeni od dawna zauważają ochronny wpływ jedzenia ryb na wzrok. Jedzmy ryby co najmniej raz w tygodniu, by ustrzec się często pojawiających się wraz z wiekiem problemów z oczami.

  1. Zapobiegają demencji i rozwijają mózg
Badania wskazują, że u osób spożywających ryby kilka razy w tygodniu, ryzyko zachorowania na demencję jest o 20% niższe, niż u tych, które ryb nie jedzą w ogóle. Jedzenie ryb przekłada się też na większą objętość mózgu. Okazuje się, że zjadanie przynajmniej raz w tygodniu ryby wiąże się z większą ilością istoty szarej w mózgu w obszarach związanych z zapamiętywaniem.

  1. Chronią przed alergią
Wprowadzenie ryb do diety już w pierwszym roku życia dziecka, może uchronić je przed alergiami w przyszłości. Niektórzy są nawet zdania, że to, iż przestaliśmy jeść ryby, jest jedną z przyczyn narastania alergizacji społeczeństwa.

Mamy nadzieję, że te argumenty przekonają Was do częstszego sięgania po ryby! Na dania z rybami zapraszamy oczywiście do Restauracji Olimp! A dla pragnących przyrządzić pyszną rybę w domu, mamy świetny i prosty przepis na dorsza. Spróbujcie!

Dorsz w aromatycznym sosie curry z warzywami.

Składniki:

  • 100 g ryżu -1 woreczek
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżeczki przyprawy curry w proszku
  • 1 paczka mrożonej marchewki z groszkiem
  • 1/2 szklanki bulionu
  • Ok. 100 ml mleczka kokosowego
  • ok. 500 g polędwiczek z dorsza (4 kawałki)
  • posiekana natka pietruszki lub kolendry
  • sól, pieprz, mąka pszenna, oliwa do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
• Ryż ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
• Do garnka włożyć 2 łyżki masła oraz przyprawę curry. Mrożoną marchewkę z groszkiem wsypać na sitko i przepłukać pod ciepłą wodą. Wrzucić do garnka z masłem i mieszając podgrzewać przez ok. 5 minut aż warzywa się rozmrożą.
• Wlać bulion, w razie potrzeby doprawić solą i pieprzem i gotować przez ok. 5 minut do miękkości warzyw. Wlać mleczko kokosowe i gotować jeszcze 2 minuty.
• Filety dorsza dokładnie osuszyć papierowymi ręcznikami. Doprawić solą, pieprzem i obtoczyć w mące pszennej.
• Rozgrzać dużą patelnię z kilkoma łyżkami oliwy. Włożyć filety i smażyć przez 4 minuty, przewrócić na drugą stronę i smażyć przez kolejne 3 minuty.
• Dodać marchewkę z groszkiem z garnka wraz z całym sosem, potrząsnąć patelnią rozprowadzając sos pomiędzy kawałki ryby i gotować przez ok. 3 minuty.
• Posypać natką lub kolendrą i podawać na ugotowanym wcześniej ryżu.
SMACZNEGO!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *