Smoothie – czemu zawdzięcza swoją popularność?

Owocowo-warzywne smoothie to jedna z popularniejszych form przekąsek. Dlaczego są tak modne i popularne? Co daje nam spożywanie ich między posiłkami? Czy mogą zastąpić jeden z nich? Odpowiedzi na te pytania na pewno znajdziecie w tym wpisie.

Teoretycznie moda nie zawsze idzie w parze z wygodą i zdrowiem, jednak nie w przypadku smoothie warzywno-owocowych!  Są one nie tylko modne, ale również praktyczne i bardzo zdrowe!

Poznajcie 5 najważniejszych powodów, dla których warto wprowadzić te eliksiry mocy i młodości do swojej diety:

  1. Dodają energii
Awokado jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców, ale w jego miąższu znajduje się sporo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które przyczyniają się do zwiększenia tempa metabolizmu i zmniejszenia masy ciała.

  1. Wspomagają dbanie o zdrową sylwetkę i oczyszczają organizm
Dzięki dużej zawartości błonnika pochodzącego z surowych warzyw i owoców takie koktajle zbawiennie wpływają na układ trawienny oczyszczając go i wspomagając odchudzanie.

  1. Są źródłem przeciwutleniaczy i witamin
Dzięki braku przetworzenia w wysokiej temperaturze, te płynne przekąski są pełne najbardziej wartościowych substancji, które często giną podczas obróbki termicznej.

  1. Mogą zastąpić pełny posiłek
Wygoda tworzenia takich koktajli powoduje, że może się w nich znaleźć niemal wszystko! Dzięki temu są w stanie zastąpić pełnowartościowy posiłek. Dodając np. twarożek, koktajl dostarczy naszemu organizmowi nawet białka, potrzebnego po większym wysiłku fizycznym.

  1. Są proste i szybkie w przygotowaniu
Dzięki prostej formie ich przyrządzenie zajmuje mało czasu i nie jest wyzwaniem nawet dla mniej wprawnych kucharzy.

  Jak przyrządzacie swoje smoothie? Jaki jest Wasz ulubiony przepis? Pochwalcie się w komentarzach.  Spróbujcie również naszego przepisu – idealnego, na zbliżający się okres jesieni!

Dyniowe smoothie.

Składniki:

  • 200 g purée upieczonej dyni
  •  1/2 obranego banana
  •  1/2 szklanki soku 100% z pomarańczy lub jabłek
  •  1/2 łyżeczki cynamonu
  •  1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  •  1 łyżka soku z cytryny
  •  1 i 1/2 łyżki syropu klonowego (lub brązowego cukru)
  •  250 ml mleka kokosowego

PRZYGOTOWANIE: Wszystkie składniki umieścić w mikserze i miksować przez ok. 1 – 2 minuty na gładki koktajl. Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *