Uchroń się przed nowotworami. Jedz owoce i warzywa!

Rezygnacja z palenia papierosów, regularna aktywność fizyczna i ograniczenie alkoholu to nie jedyne metody obniżenia ryzyka zachorowania na raka. Do sposobów na zapobieganie chorobom nowotworowym należy zaliczyć również dietę bogatą w owoce i warzywa. Przeczytajcie, które z nich warto regularnie jeść!

Nasze codzienne nawyki mają ogromny wpływ na stan zdrowia. Dieta antynowotworowa powinna zawierać rośliny bogate w antyoksydanty, błonnik i polifenole, które hamują namnażanie się komórek nowotworowych. Ryzyko wystąpienia raka obniża zatem zbilansowany, bogaty w składniki odżywcze jadłospis bazujący na warzywach i owocach.

Wiele zalet, zwłaszcza w kontekście zapobiegania nowotworom mają warzywa kapustne, takie jak kapusta, brukselka czy rzepa. Są bogate w witaminy C, E, B9 i K, karotenoidy i minerały. Posiadają również właściwości obniżające ryzyko chorób serca.

W jadłospisie warto uwzględnić również brokuły, gdyż zawierają sulforafan – związek chemiczny ułatwiający pozbywanie się przez organizm toksyn i substancji kancerogennych. Badania sugerują, że wykazuje on ogromny potencjał w zmniejszaniu rozmiarów komórek raka piersi i prostaty.

Kolejnym niezwykle zdrowym warzywem jest marchew, którą jeść powinniśmy nie tylko dla pięknej cery i zdrowych oczu – jej częste spożycie powiązane jest ze zmniejszeniem ryzyka raka żołądka, prostaty i płuc. Marchew bogata jest w przeciwutleniacze, które chronią przed wolnymi rodnikami. Zapobiega ona również chorobom serca i cukrzycy oraz wzmacnia układ odpornościowy.

Do najzdrowszych w kontekście profilaktyki antynowotworowej owoców należą cytrusy, a zwłaszcza pomarańcze. Zawierają one w sobie bogactwo flawonoidów wspierających działanie witaminy C, dzięki czemu poprawiają kondycję naczyń krwionośnych i zapobiegają powstawaniu wolnych rodników. Dodawanie do potraw tartej skórki owoców cytrusowych zmniejsza ryzyko zachorowania na raka skóry.

Wśród produktów, które zapobiegają nowotworom, nie może zabraknąć także czosnku – naturalnego sprzymierzeńca odporności. Świeży czosnek zawiera w sobie cenną allicynę, która pomaga zahamować wzrost komórek rakowych, szczególnie w przypadku nowotworów piersi, macicy i jelita grubego.

Nie zapominajmy, że to, co ląduje na naszym talerzu, ma wpływ na stan naszego zdrowia. Dzięki bogatemu w owoce i warzywa jadłospisowi możemy zmniejszyć ryzyko wystąpienia wielu groźnych chorób, w tym nowotworowych. Wpływajmy pozytywnie na kondycję naszego organizmu jedząc mądrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *