Chia – nasiona siły

Chia w języku starożytnych Majów oznacza siłę, jednak magiczne nasiona szałwii hiszpańskiej dostarczają o wiele więcej dobra!

Tym, co sprawia, że są idealnym składnikiem wielu diet, jest ich bardzo wysoka zawartość kwasów omega 3, tak bardzo niezbędnych w każdej diecie. Co z tego wynika? Nasiona chia poprawiają pracę mózgu, pomagają łagodzić objawy depresji, mogą też zapobiegać chorobom serca i nadciśnieniu. Bogate w błonnik, świetnie wspomagają pracę układu trawiennego, są też idealne dla diabetyków. Antyoksydanty, których w nasionach chia znajdziemy naprawdę sporo, pomagają jak powszechnie wiadomo, zapobiegać rozwojowi komórek nowotworowych. Zbawienny wpływ mają także na nasz układ kostny – dzięki zawartemu w nasionach wapniowi będzie on mocny i zdrowy.

Jak łatwo wywnioskować: zdecydowanie warto wprowadzić cudowne nasiona chia do swojej diety. Najpraktyczniejszym sposobem na wzbogacenie o nie każdego jadłospisu jest dodawanie nasion do wszelkich koktajli i deserów.

Poznajcie sposób na nasiona chia w deserze, którego receptura została opracowana przez RoślinnieJemy oraz naszych Szefów Kuchni.

Przepis na pudding z nasionami chia i musem owocowym autorstwa RoślinnieJemy oraz naszych Szefów Kuchni:

Składniki

  • 800 ml mleczka kokosowego
  • 450 g kiwi
  • 400 g truskawek
  • 120 g nasion chia (proporcje: 4 łyżki chia na puszkę mleka kokosowego)
  • 20 ml syropu z agawy (lub innego słodu)

PRZYGOTOWANIE: Do naczynia wlewamy mleczko kokosowe, wsypujemy nasiona chia i bardzo dokładnie mieszamy. Pudding wstawiamy do lodówki na co najmniej 3 godziny lub całą noc. Umyte truskawki blendujemy na gładki mus z połową syropu z agawy, tak samo postępujemy z obranymi kiwi. Gdy pudding będzie odpowiednio gęsty, przekładamy jego połowę do szklanek, nalewamy warstwę musu kiwi, wykładamy pozostały pudding i nalewamy warstwę musu truskawkowego. Całość dekorujemy świeżymi owocami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *